Har du gået og tænkt på at skifte over til et nyt teleselskab? Og er du bare usikker på, om det er det rette at gøre? Så kommer der her et par bud på tegn, du kan holde øje med, som måske kan afgøre for dig, om det faktisk er ved at være på tide at skifte teleudbyder.

Dit abonnement er for dyrt

En af de primære tegn at holde øje med er, om du synes, at du betaler for meget for dit abonnement. Har du ikke råd til at følge med din mobilregning, kan det være en rigtig god idé at overveje at skifte til en ny udbyder meget hurtigt.

Hvis du gerne vil have et af de billigste mobilabonnementer i Danmark, kan du eventuelt overveje at skifte over til et Oister mobilabonnement. Her får du utroligt meget for næsten ingen penge.

Du kan ikke få et abonnement der matcher dit behov

Det kan også være, at du hos din nuværende udbyder ikke kan få lige præcis sådan et abonnement, der matcher dine behov. Hvis du eksempelvis gerne vil have fri data, og det bare ikke bliver tilbudt hos din nuværende udbyder, er der jo ikke meget andet for end at skifte til en ny.

Det kan også være, at du vil have meget data at kunne bruge i EU, eller hvad det nu kan være, som du kan få ved at skifte til en ny udbyder.

Du har dårlig dækning

Oplever du dårlig dækning på din mobil, kan det også være værd at overveje at flytte over på et andet netværk. Her er det vigtigt at være opmærksom på, at der er mange af teleselskaberne, der opererer på det samme netværk. Så hvis du skifter fra Telenor til CBB Mobil, vil det ikke hjælpe meget, da de begge er på samme netværk.

Men hvis du skifter fra Telenor til Yousee’s netværk, vil du kunne være heldig at få en bedre dækning på din mobil, fordi du så også helt fysisk skifter over på nogle andre master og et andet net.

Du oplever dårlig service

Måske er du også bare træt af at blive behandlet dårligt, eller ikke føler at der bliver taget hånd om dig som kunde, hvis du har en udfordring eller et problem og henvender dig til kundeservice i dit pågældende supportcenter hos teleudbyderen.

Hvis du gerne vil finde frem til, hvem der har den bedste kundeservice på netop dette marked, kan det være klogt at læse deres Trustpilot anmeldelser, hvor du hurtigt kan danne dig et overblik over den generelle tilfredshed fra de mange tusinde kunder, der typisk har været inde forbi og lægge en kommentar på bl.a. Trustpilot.

Ikke brugervenlige funktioner

Det kan også være, at du bare er træt af deres dårlige funktionalitet på eks. deres hjemmeside. Er det svært at tanke op hver måned, kan du ikke få et godt overblik over dit forbrug, er deres hjemmeside rodet eller klodset, kan det for mange også være nok til at finde en anden udbyder.

Uanset hvilke årsager du har mødt på din vej, kan det være en god idé at overveje at skifte, hvis du er stødt på en af disse årsager på denne liste. Det er som regel altid nemt og hurtigt at skifte, og teleudbyderne står som udgangspunkt for alt bøvlet, lige så snart du bare har meldt, at du gerne vil skifte udbyder.